torek, 01. marec 2016

Absurdnost kampanj za dobrobit živali v praksi – 2.del: Organizacija Animal Aid proti prašičji farmi

Animal Aid, britanska organizacija za pravice živali, ki si prizadeva za reforme na področju dobrobiti živali, ima novo kampanjo. Pri Animal Aid želijo vašo pomoč (in donacijo) pri poskusu preprečitve gradnje ogromne prašičje farme v okraju Lincolnshire. Tule je njihov javni poziv: 

(kliknite za povečavo)

Gre za tipično kampanjo, ki ponazarja popolno zgrešenost in jalovost "new welfare" pristopa, ki ga ubirajo zagovorniki živali [tudi slovenski; glej povezave: 1, 2 in 3; op.p.]. 

Če kampanja uspe, bo ta ogromna prašičja farma zgrajena nekje drugje.
Prašiči bodo v vsakem primeru trpinčeni in ubiti.

Če bodo pri Animal Aid uspeli preprečiti gradnjo te ogromne prašičje farme tudi kjerkoli drugje (kar je malodane nemogoče), bo za zadovoljitev povpraševanja potrošnikov namesto te farme zgrajeno več manjših farm.
Prašiči bodo v vsakem primeru trpinčeni in ubiti.

Če bodo pri Animal Aid uspeli preprečiti gradnjo vseh novih prašičjih farm (kar je popolnoma nemogoče), bodo prašičjerejci za zadovoljitev povpraševanja potrošnikov razširili kapacitete že obstoječih farm.
Prašiči bodo v vsakem primeru trpinčeni in ubiti.

Vprašanje, ki se poraja samo od sebe: 
Kaj torej doseže takšna kampanja v smislu pomoči živalim?

Odgovor: 
Nič. Popolnoma nič. Če kampanja uspe, ne bo rešena niti ena sama žival.

Še več, končni učinek te kampanje je negativenNamreč, v javnosti zgolj okrepi idejo, da je problem način vzreje in ne to, da sploh izkoriščamo te nedolžne, nemočne žrtve. Ta kampanja izrecno krepi predstavo, da je svinjina, ki prihaja iz manjših farm, bolj moralno sprejemljiva.

Tovrstne kampanje pomirjajo ljudi, da lahko nadaljujejo s konzumiranjem živalskih proizvodov – vse dokler ne gre za svinjino iz farm, ki so predmet kampanje. 

Dejstvo, da organizacija Animal Aid ponuja tudi "veganski paket", v ničemer ne spremeni osnovne zgrešenosti in moralne spornosti te (oz. katerekoli) welfare kampanje.

Pozivam organizacijo Animal Aid: 
  • PRENEHAJTE zapravljati denar, čas in energijo za prepričevanje javnosti v to, da problem predstavlja RAVNANJE z živalmi in ne njihova UPORABA. 
  • PRENEHAJTE zapravljati denar, čas in energijo za prepričevanje javnosti v to, da se problem nahaja v NAČINU ravnanja z živalmi, ne pa dejstvo, da kakorkoli se že ravna z njimi, v vsakem primeru končajo trpinčene in ubite. 
  • PRENEHAJTE zapravljati denar, čas in energijo za prepričevanje javnosti v to, da obstaja kakršnakoli vsebinska razlika med tem kar se dogaja za zidovi velikih farm v primerjavi z manjšimi. 
  • PRENEHAJTE s pošiljanjem neposrednega sporočila, da je konzumiranje živali iz manjših, domnevno "humanejših" farm, bolj moralno zaželeno. 


Omenjena kampanja ni nič drugega kot navadna izdaja živali. Tega žalostnega dejstva ni mogoče nikakor olepšati.

Intenzivne farme = nepravičnost in veliko trpljenja
"Družinske" kmetije = nepravičnost in morda malce manj trpljenja
Oboje = nepravičnost
Oboje = živali končajo ubite
Oboje = moralno zgrešeno

Edini način za dosego odprave izkoriščanja živali, je izobraziti ljudi o tem, da v kolikor priznavajo živalim moralno vrednost (kakršnokoli že, četudi še tako majhno), jih ne moremo obravnavati kot potrošno blago ter imamo dolžnost, da jih prenehamo jesti, se oblačiti vanje in jih kakorkoli drugače izkoriščati. 

Potrebno je izobraziti ljudi o tem, da priznavanje živali za čuteča, moralno pomembna bitja, neobhodno narekuje veganstvo za moralni imperativ – postati vegan je edina logična poteza, izhajajoča iz tega dejstva.

Samo pomislite: v Veliki Britaniji je trenutno približno 150.000 veganov. Število prebivalcev Velike Britanije znaša 65 milijonov. Če bi vsak od teh veganov prepričal v veganstvo enega samega človeka v naslednjem letu, bi bilo ob koncu leta 300.000 veganov. Če bi se ta vzorec vsako leto ponovil, bi bilo to število nato 600.000, pa 1,2 milijona, 2,4 milijone, 4,8 milijonov, 9,6 milijonov, 19,2 milijonov, 38, 4 milijone in 76,8 milijonov. Celotna Velika Britanija bi bila lahko veganska v zgolj devetih letih in tako dosegla temeljno pravičnost v odnosu do živali, oz. odpravo njihovega izkoriščanja [podoben časovni okvir velja tudi za Slovenijo; op.p.].

Se pravi, svoj delež lahko prispevate z osebnim angažiranjem pri izobraževanju ljudi o veganstvu, s posluževanjem ustvarjalnega, nenasilnega abolicionističnega pristopa. Ali pa porabite svoj čas oz. donirate svoj denar tistim "zagovornikom" živali, ki predlagajo takšne "rešitve", ki ne le, da ne bodo pomagale živalim, pač pa bodo povrhu vsega v javnost pošiljale moralno zgrešena sporočila. 

Izbira je vaša.


*******
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, da moramo promovirati "srečno/humano izkoriščanje" živali ali postopne "majhne korake", da ljudi pripravimo do veganstva. V resnici je ravno obratno: celotna "industrija srečnega izkoriščanja živali" ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti oz. da se v moralnem smislu počutijo pomirjene ob konzumiranju živalskih proizvodov.

Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni opcija - je nuja. Vsaka organizacija ali društvo, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti trdno stališče, da je veganstvo moralni imperativ


Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished Professor of Law, Rutgers University


Prevod: Leon Kralj

Vir: 



Sorodne teme (kliknite na povezavo):
7. MORALNE ZABLODE ORGANIZACIJ IN DRUŠTEV ZA PRAVICE ŽIVALI!  



Ni komentarjev:

Objavite komentar