četrtek, 22. september 2016

O enakopravnosti

»Naša moralna dolžnost je razpoznati, da so vsa čuteča bitja enakovredna v tem, da ne smejo biti uporabljena izključno kot vir za nekoga drugega. To ne pomeni, da moramo ljudi in živali obravnavati na enak način, saj navsezadnje tudi vseh ljudi ne obravnavamo na enak način. Kirurgu damo morda večjo plačo kot hišniku. Osebi z motnjo v duševnem razvoju je morda upravičeno zavrniti podelitev vozniškega dovoljenja. V določenih primerih lahko različne značilnosti upravičijo različno obravnavo. Ljudje niso enaki v vseh situacijah. Toda, ko govorimo o tem koga lahko zasužnjimo ali koga lahko brez njegovega soglasja uporabimo v biomedicinskem poskusu, so vsi ljudje enakovredni - nikogar od njih ne bi smeli zasužnjiti ali uporabiti izključno kot vir za druge ljudi.

In podobno, reči, da so živali in ljudje v moralnem smislu enakovredni, ne pomeni, da bi morali dati živalim volilno pravico ali vozniško dovoljenje. Obstajajo očitne razlike med ljudmi in živalmi, ki upravičujejo različno obravnavo v določenih okoliščinah. Toda, ko govorimo o neupravičenosti obravnavanja bitja kot lastnine, kot vira za druge, so vsa čuteča bitja enakovredna. Nihče ne bi smel biti uporabljen kot lastnina. Nihče ne bi smel biti uporabljen izključno kot vir za druge.

Če razpoznamo, da imajo živali temeljno pravico ne biti obravnavane kot vir, potem ne moremo več upravičiti uporabljanja živali za hrano, obleko, zabavo, v poskusih, itd. Dolžni smo odpraviti institucionalizirano izkoriščanje živali.«

Odlomek iz knjige Animal Rights: The Abolitionist Approach (stran 23) 

Prevod: Leon Kralj

******
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

Če ste že vegan, potem izobražujte ostale ljudi o veganstvu. 

In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, da moramo promovirati "srečno/humano izkoriščanje" živali ali postopne "majhne korake", zato da ljudi pripravimo do veganstva. V resnici je ravno obratno: celotna "industrija srečnega izkoriščanja živali" ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti ob konzumiranju živalskih proizvodov.

Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni imperativ

Vse o tem zakaj in kako posati vegan:  www.howdoigovegan.com   

Sorodne teme (kliknite na povezavo):
6. Knjiga ETIKA V KUHINJI



Ni komentarjev:

Objavite komentar