ponedeljek, 6. marec 2017

Nekaj dodatnega razmišljanja o nasilju in pravicah živali

22. marec, 2009 /avtor Gary L. Francione

V zadnjih nekaj tednih mi je pisalo veliko ljudi in me prosilo naj napišem blog v zvezi s tem ali je upravičeno posluževati se nasilja za dosego pravic živali. Na to temo sem v preteklosti že napisal blog - Komentar o nasilju – zato tiste, ki vas to zanima, vabim k branju le-tega. To tematiko bo prav tako naslovila tudi moja nova knjiga The Animal Rights Debate: Abolition or Regulation?, ki jo pišem skupaj z doktorjem političnih znanosti dr. Robertom Garnerjem iz Univerze Leicester.

Svoj predhodnji blog bi rad dopolnil s sledečim razmišljanjem.

Nekateri trdijo, da ustvarjalno in nenasilno izobraževanje ljudi o veganstvu, ki ga z namenom spremembe paradigme predlagam tudi sam, ne zadostuje, zato ker naj ta pristop ne bi učinkoval dovolj hitro z ozirom na resnost problematike in številne družbene, politične, ekonomske in ekološke posledice izkoriščanja živali.

Nobenega dvoma ni, da predstavlja uporaba živali pravo katastrofo v vseh pogledih in je največji dejavnik, ki prispeva k celokupni nevarnosti za naš planet. Toda čista fantazija je verjeti, da bo nasilje, tudi če bi bilo moralno opravičljivo (sam menim, da ne more biti), tista rešitev, ki bo premaknila stvari hitreje naprej in učinkoviteje naslovila to alarmantno situacijo.  

Kot sem omenil že v svojem prejšnjem blogu, večina ljudi vidi uporabo živali kot nekaj "normalnega". Nasilna dejanja zato ne morejo biti razumljena nikakor drugače kot napad na vedenje, ki ga večina ljudi smatra za povsem neoporečnega in moralno sprejemljivega (vsaj dokler je "humano").

Izvajanje nasilja, ki bo s strani ljudi neobhodno razumljeno kot patološko dejanje, ne bo pripravilo ljudi do tega, da bodo dojeli moralno neupravičenost uporabe živali; če kaj, potem bo nasilje kvečjemu priročno sredstvo za vse tiste, ki hočejo sleherni trud za spremembo paradigme – vključno z miroljubnimi in nenasilnimi prizadevanji – prikazati kot del celokupne patološke in sporne etike. Promoviranje nasilja ni le neskladno z etiko miru, temveč celo onemogoča njeno sprejetje.

Ustvarjalno, nenasilno izobraževanje ljudi o veganstvu je težaško delo. Toda za razliko od alternativ je to edina možnost za spremembo paradigme [od gledanja na živali kot na potrošno blago h gledanju nanje kot na ne-človeške osebe; op.p.], ki se bo odrazila v popolnoma drugačni ocenitvi obstoječe moralne problematike. Za razliko od alternativ, lahko ustvarjalno in nenasilno izobraževanje ljudi o veganstvu dejansko deluje v smeri povzročitve revolucije – revolucije v srcu.

Navsezadnje so to edine revolucije, ki uspejo.

Gary L. Francione
© 2009 Gary L. Francione

Prevod: Leon Kralj


Sorodne teme (kliknite na povezavo):



Ni komentarjev:

Objavite komentar