petek, 31. marec 2017

"Zasvojenost" s sirom

Vegetarijanci mi pogosto rečejo: 
»Ne manjka mi veliko do tega, da postanem vegan. Toda ne morem se upreti siru. Zasvojen sem s sirom. Kaj naj storim?«

Prvič, menim, da je ideja, da je kdorkoli "zasvojen" s sirom na način kot so ljudje "zasvojeni" s heroinom, crackom, opioidnimi protibolečinskimi sredstvi ali alkoholom, absurdna. To, da naj bi obstajal nekakšen znanstveni dokaz za "zasvojenost s sirom", izvira iz nekih raziskav s poskusi na podganah. Razumem, da imajo mnogi ljudje resnično radi sir. Toda imeti nekaj rad – celo zelo rad – ni "zasvojenost", kot uporabljamo ta pojem v drugih kontekstih.

Drugič, vegan sem postal čez noč (dobesedno). V tistem času sem bil strasten jedec sira. Jedel sem pizzo s sirom najmanj trikrat tedensko. Vse od takrat je ne jem več. Nekaj časa sem resda še hlepel po pizzi s sirom, toda vsakič, ko sem samo pomislil na to, da bi jo jedel, sem se zamislil nad tem, da če to storim, sodelujem v dejavnosti, ki vključuje:

1. nenehno prisilno oplojevanje krav in ohranjanje njihove brejosti [kajti le tedaj tvorijo mleko; op.p.];
2. odvzemanje njihovih otrok po nekaj urah od skotitve (v primeru konvencionalnih mlekarn) oziroma po nekaj dneh (v primeru "srečnih" ekoloških mlekarn), kar predstavlja grozljivo travmo tako materi kot otroku;
3. prodajanje teličkov za teletino in njihovo ubijanje pri šestih mesecih starosti;
4. spreminjanje telic v krave mlekarice;
5. molžo krav s stroji za molžo, kar povzroča mastitis (vnetje mlečnih žlez), ki je izredno boleče stanje;
6. vsakoletno ponavljanje tega ciklusa, in, po približno šestih kotitvah in šestih čustveno uničujočih ločitvah, zakol mame.

Vprašal sem samega sebe: ali obstaja karkoli takega, kar bi si tako zelo močno želel jesti, da je vredno vsega tega? Odgovor je bil vedno »ne«. Če ste vegetarijanec/vegetarijanka, ki še vedno jé sir in opravičujete samega sebe zato ker domnevno trpite za "zasvojenostjo" s sirom, si dopovejte, da je to čista neumnost in dajte tej novi misli priložnost.

Mimogrede, poznam ogromno ljudi, ki so postali vegani čez noč. Nihče izmed njih ni trpel za delirijem (delirium tremens), odtegnitvenim sindromom ali čem podobnim. Niti eden. Gre le za stvar volje. 

Gary L. Francione

Prevod: Leon Kralj


******
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.

Vse o tem zakaj in kako postati vegan: www.howdoigovegan.com

Sorodne teme (kliknite na povezavo):
4. Veg(etarij)anski piknik? (avtor Leon Kralj)



Ni komentarjev:

Objavite komentar